אפל מסכמת רבעון חזק: 95.4 מיליארד דולר הכנסות – וצמיחה דו-ספרתית בשירותים

אפל מסכמת רבעון חזק: 95.4 מיליארד דולר הכנסות – וצמיחה דו-ספרתית בשירותים

2 min read

למרות שברקע נשמעת האטה מסוימת בשוק הטכנולוגיה, אפל שוב מוכיחה את העוצמה שלה עם רבעון שני חזק בשנת 2025. החברה דיווחה על הכנסות של 95.4 מיליארד דולר בין ינואר למרץ – נתון שמציב אותה מעל תחזיות האנליסטים בוול סטריט, שציפו ל־94.68 מיליארד. לשם השוואה, באותו רבעון בשנה שעברה, ההכנסות עמדו על 90.75 מיליארד דולר.

הרווח הנקי מהרבעון הגיע ל־24.78 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר, גם הוא גבוה מהתחזיות (1.63 דולר).

כך נראית החלוקה לפי תחומים:

- 📱 אייפון: 46.84 מיליארד דולר

- 💻 מק: 7.95 מיליארד דולר

- 📱 אייפד: 6.4 מיליארד דולר

- 🎧 לבישים, אביזרים ומוצרי בית: 7.52 מיליארד דולר

- ☁️ שירותים (Services): 26.64 מיליארד דולר

הנתון הבולט ביותר הוא ללא ספק תחום השירותים, שצמח בשיעור דו-ספרתי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הקטגוריה כוללת פלטפורמות כמו Apple Music, אפל TV פלוס, אפסטור, iCloud, ואפילו Apple Pay – והופכת בהדרגה למנוע רווח עצמאי, שאינו תלוי במכירת מכשירים.

קוק מדבר על אייפון, מקים… ואחריות סביבתית

מנכ"ל אפל, טים קוק, מסר בהצהרה:

> "היום אנחנו מדווחים על תוצאות חזקות לרבעון, כולל צמיחה דו-ספרתית בשירותים. שמחנו להשיק את iPhone 16e ולהציג מחשבים וטאבלטים חדשים שמבוססים על העוצמה של Apple Silicon. ובנוסף, גאים להודיע שצמצמנו את פליטות הפחמן שלנו ב־60% בעשור האחרון."

בהצהרה של סמנכ"ל הכספים, קוון פארקה, הודגשו הביצועים התפעוליים והחזר הכספים לבעלי המניות:

> "התוצאות ברבעון מרץ הובילו לצמיחה של 8% ברווח למניה, ולתזרים מזומנים של 24 מיליארד דולר. זה אפשר לנו להחזיר 29 מיליארד דולר לבעלי המניות. בנוסף, בזכות נאמנות הלקוחות, מספר המכשירים הפעילים שלנו הגיע שוב לשיא – בכל הקטגוריות ובכל האזורים."

התמונה הגדולה: אפל בונה גיוון – ומרגיעה את השוק

עבור משקיעים ופרשנים, הנתונים האלה הם בשורה חיובית. מצד אחד, תחום האייפון עדיין שומר על יציבות מרשימה, במיוחד בעידן שבו שדרוגים הופכים איטיים יותר. מצד שני, הצמיחה בשירותים מעידה על כך שאפל מצליחה למנף את האקו־סיסטם שלה – גם אחרי שהמכשיר נמכר.

החברה גם עושה מאמץ להציג את עצמה כחברה אחראית סביבתית – עם הפחתה של פליטות פחמן ב־60% תוך עשור. זו אמירה שלאו דווקא משפיעה מיד על הרווח, אבל מחזקת את המיצוב שלה מול משקיעים מוסדיים וצרכנים מודעים.

לסיכום:

עם רבעון שני חזק מהצפוי, שירותים בצמיחה, השקה של מכשירים חדשים ומסרים סביבתיים – אפל מראה שהיא יודעת לשמור על יציבות ולהתקדם גם בעולם של חוסר ודאות.

לא ברור אם זה יספיק כדי להתמודד עם תחרות גוברת מצד סין או עם מגמות רגולציה באירופה, אבל לפחות בינתיים – היא ממשיכה להוביל בביטחון.