דילוג לתוכן

TechHorizons

עידן חדש לגרפיקה במחשבים: DirectX Raytracing 1.2 ו-Neural Rendering

DirectX Raytracing 1.2 מביא דור חדש של Ray Tracing ו-AI בגיימינג! ביצועים טובים יותר, גרפיקה חדה יותר – והכל בלי להכביד על הכרטיס מסך.
21/03/2025 - 16:45 - Ariel
Microsoft-DirectX-Raytracing-DXR

במהלך GDC 2025, מיקרוסופט חשפה את DirectX Raytracing 1.2 (DXR 1.2), עדכון משמעותי שמביא שיפורים מרשימים לגרפיקה במחשבים. יחד עם זה, החברה הציגה גם את Neural Rendering, טכנולוגיה חדשה שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר ביצועים בלי לפגוע באיכות התמונה.

בקיצור, גרפיקה טובה יותר, ביצועים גבוהים יותר – ובלי לשבור את חשבון הבנק על כרטיס מסך יקר.

מיקרוסופט מציגה את DXR 1.2 ו-Neural Rendering ב-GDC 2025

Ray Tracing – אבל יותר חכם ויעיל

עד עכשיו, Ray Tracing נחשב למשהו שמיועד רק למחשבים חזקים בטירוף. הוא סיפק תאורה ריאליסטית יותר, אבל דרש כמות מוגזמת של כוח עיבוד.

עם DXR 1.2, מיקרוסופט מביאה שיפורים שמאפשרים לקבל את האפקטים האלו בצורה חכמה ויעילה יותר.

Opacity Micromaps (OMM) – סוף לאובייקטים שקופים שזוללים ביצועים

  • מנגנון חדש שמייעל עיבוד של עצמים שקופים חלקית (למשל זכוכיות, עלים, מים).
  • חוסך חישובים מיותרים ב-GPU, מה שמוביל לשיפור של עד 2.3x בביצועים.

Shader Execution Reordering (SER) – כי גם לשיידרים מגיע סדר בחיים

  • מסדר מחדש את חישובי השיידרים ב-GPU בצורה חכמה יותר.
  • עד 2x יותר ביצועים במשחקים שתומכים ב-Ray Tracing.

🎮 במשחקים כמו Alan Wake 2, השיפורים האלו כבר עושים את שלהם – יותר פרטים, פחות נפילות ב-FPS!

DXR 1.2 משפר את ה-Ray Tracing עם OMM ו-SER

Neural Rendering – כשהבינה המלאכותית נכנסת לגרפיקה

כאן העניינים נעשים עוד יותר מעניינים: מיקרוסופט מציגה מנוע רינדור חדש שמופעל על ידי AI. הרעיון? לתת ביצועים טובים יותר עם גרפיקה חדה יותר, תוך שימוש חכם בכוח העיבוד.

🚀 מה זה נותן לנו?

Neural Block Texture Compression – טכנולוגיה דחיסה חכמה שמקטינה את צריכת הזיכרון בלי לפגוע באיכות התמונה.
Neural Supersampling & Denoising – מספק תמונה חלקה ונקייה יותר, דומה למה ש-DLSS עושה.
שימוש ב-Cooperative Vectors – תכונה חדשה ב-Shader Model 6.9 שמאפשרת לשדרג את הגרפיקה דרך AI ישירות בתוך DirectX.

👉 אינטל מדווחת על שיפור של עד פי 10 בביצועים במשימות מסוימות בעזרת הטכנולוגיה הזו.

Neural Rendering משפר את הגרפיקה באמצעות AI

איזה כרטיסי מסך תומכים ב-DXR 1.2?

כדי שכולם יוכלו להרוויח מהשיפורים החדשים, מיקרוסופט עובדת עם כל השמות הגדולים בתעשייה:

  • NVIDIA – כבר שילבה OMM ו-SER בדרייברים החדשים שלה.
  • AMD ו-Intel – עובדים על אינטגרציה לכרטיסי המסך שלהם.
  • Qualcomm – מכינה תמיכה ב-Ray Tracing גם לשבבים המשולבים שלה.
DXR 1.2 מקבל תמיכה מכל יצרניות החומרה הגדולות

מה זה אומר בשביל הגיימרים?

אם עד היום Ray Tracing היה שמור רק למחשבים עוצמתיים, DXR 1.2 פותח דלת לעוד הרבה יותר שחקנים:
יותר FPS עם Ray Tracing.
פחות עומס על הכרטיס מסך.
תמונה חלקה ונקייה יותר הודות לבינה מלאכותית.

אנחנו לא אומרים שזה יגרום ל-GeForce GTX 1060 להריץ Cyberpunk 2077 עם Ray Tracing – אבל כן, משחקים ייראו טוב יותר גם במחשבים פחות חזקים.

איך זה משתלב עם DLSS, FSR ו-XeSS?

DXR 1.2 לא מתחרה בטכנולוגיות כמו DLSS או FSR – הוא עובד איתן! כל אחת מהטכנולוגיות האלו ממלאת תפקיד שונה:

טכנולוגיהתפקידיצרןתמיכה חומרתית
DXR 1.2ניהול חכם של Ray TracingMicrosoftכרטיסים תומכים ב-RTX/RX/Arc
Neural Renderingשיפור תמונה בעזרת AIMicrosoftכרטיסים עם יחידות AI (Tensor, XMX)
DLSS 4שיפור ביצועים עם AINVIDIARTX בלבד
FSR 4Upscaling אוניברסליAMDכל הכרטיסים
XeSSשיפור ביצועים עם AIIntelעובד הכי טוב על כרטיסי Intel

📘 רוצים ללמוד עוד על שדרוגי הגרפיקה האחרונים?

סיכום: עידן חדש של גרפיקה במחשב

DXR 1.2 ו-Neural Rendering מביאים שיפורים משמעותיים לגרפיקה במחשב:
Ray Tracing מהיר ויעיל יותר.
שימוש ב-AI לשיפור איכות התמונה והביצועים.
תמיכה רחבה מכל יצרניות החומרה הגדולות.

אין ספק שהטכנולוגיות האלו יספקו חוויית משחק טובה יותר לכל השחקנים, בלי הצורך להשתדרג לכרטיס מסך יקר בטירוף. השאלה היחידה שנשארה – איזה משחקים יהיו הראשונים לאמץ את כל השיפורים האלו? 🎮🔥

חדשות אחרונות
הישארו מעודכנים