DLSS 4: מה זה ומה חדש?

DLSS 4: מה זה ומה חדש?

3 min read

במקביל להכרזות המצופות על כרטיסי המסך החדשים בארכיטקטורת Blackwell, Nvidia חשפה פרטים על DLSS 4, הגרסה החדשה של טכנולוגיית ה-Upscaling שלה. Nvidia הצהירה כי מדובר בשדרוג המשמעותי ביותר מאז גרסה 2.0 שהושקה ב-2020.

מעט מאוד מידע דלף על העדכון החדש, אך הוא מבטיח לשפר כמעט כל היבט בטכנולוגיה: הפקת פריימים (Frame Generation), שחזור קרניים (Ray Reconstruction) ואפילו איכות התמונה הכללית של הכלי.

החידושים המרכזיים ב-DLSS 4

1. שיפור משמעותי בביצועים: שילוב של בינה מלאכותית מתקדמת לשדרוג חוויית הגיימינג.

2. איכות תמונה משופרת: שדרוג מרכיבי Ray Tracing, Anti-Aliasing ו-Super Resolution לאיכות גרפית מדהימה.

3. תמיכה רחבה: DLSS 4 יהיה זמין עבור כרטיסי RTX 2000, 3000, 4000 ו-5000, כאשר חלק מהתכונות בלעדיות לדגמים החדשים.

טכנולוגיית DLSS 4 מבטיחה להפוך את כרטיסי המסך של Nvidia לבחירה מובילה עבור גיימרים ותעשיית המשחקים.

הדור הבא בהפקת תמונות

החידוש המרכזי של DLSS 4 הוא ביכולת הפקת תמונות מרובות (Multi-Frame Generation), שמאפשרת ליצור לא תמונה אחת, אלא עד שלוש תמונות נוספות בעזרת בינה מלאכותית.

Image de l'article

היכולת החדשה של הפקת תמונות זמינה אך ורק בכרטיסי המסך GeForce RTX 50. השדרוג מבטיח ביצועים כמעט כפולים בהשוואה לגרסה הקודמת. זאת בזכות ליבות Tensor החדשות, שמספקות פי 2.5 יותר כוח חישוב לבינה מלאכותית בהשוואה לארכיטקטורה הקודמת.

Image de l'article

השאלה שעולה היא כיצד תשפיע הפונקציה החדשה על זמן ההשהיה הכולל במשחק. Nvidia מבטיחה כי עבדה על שיפור הזרימה הכללית של הפקת התמונות באמצעות ניהול משופר של קצב הפריימים (Frame-Pacing), כמו גם על Reflex 2, הגרסה החדשה של טכנולוגיית הפחתת ההשהיה שלה.

בנוסף, Nvidia שדרגה את מודל הפקת התמונות הקלאסי (עבור כרטיסי RTX 50 ו-40), כך שיהיה מהיר יותר וגם יעיל יותר. השדרוג צפוי לשפר ביצועים בעד 40% ולצמצם את צריכת הזיכרון ב-30%.

Image de l'article

איכות תמונה משופרת לכל כרטיסי ה-RTX

כפי ש-Nvidia מזכירה, טכנולוגיית DLSS ממשיכה להשתפר כל עוד המודל שלה מתעדכן ומאומן באופן קבוע.

עם השקת DLSS 4, Nvidia שיפרה את איכות הרינדור של ה-Super Resolution, ה-Ray Reconstruction ואפילו ה-DLAA. השיפור התאפשר בזכות המעבר למודל Transformer, שמכיל פי שניים פרמטרים בהשוואה למודל CNN (רשת נוירונים קונבולוציונית) שבו השתמשה החברה עד כה, ושגם Sony משתמשת בו ב-PS5 Pro.

המודל החדש מבטיח יציבות משופרת של התמונה בעת הפעלת DLSS, ומפחית תופעות כמו Ghosting בתנועה וריצודים בסצנות מורכבות.

https://www.youtube.com/watch?v=WXaM4WK3bzg&ab\_channel=NVIDIAGeForce

טכנולוגיית Ray Reconstruction, שמשפרת את הרינדור של Ray Tracing במשחקים נתמכים, נהנית גם היא מהשיפורים החדשים. בנוסף, גם DLAA, טכנולוגיית ה-Anti-Aliasing המוגברת בעזרת בינה מלאכותית של Nvidia, צפויה להיות יציבה יותר בתנועה ולספק חוויית גיימינג חלקה ומרשימה יותר.

https://www.youtube.com/watch?v=8Ycy1ddgRfA&ab\_channel=NVIDIAGeForce

DLSS 4 בגרסת בטא בשלב הראשון

המודל החדש של DLSS 4 לא יהיה פעיל כברירת מחדל בשלב זה, אלא יושק תחילה בגרסת בטא. גיימרים יוכלו להפעיל את הטכנולוגיה דרך אפליקציית Nvidia ולבדוק את השיפורים החדשים לפני שהיא תושק באופן נרחב לכל כרטיסי המסך GeForce RTX.

Image de l'article

בעת ההשקה של GeForce RTX 50, כ-75 משחקים יתמכו ביכולת הפקת התמונות המרובות (Multi-Frame Generation), כולל כותרים כמו Indiana Jones and the Ancient Circle, [Cyberpunk 2077](https://techhorizons.co.il/cyberpunk-2077-mac-m4/) ו-Star Wars Outlaws. בעתיד, גם משחקים תחרותיים כמו [Marvel Rivals](https://techhorizons.co.il/marvel-rivals/) ו-Nakara: Bladepoint צפויים ליהנות מהתכונה החדשה.

- DLSS 4 משפר את איכות התמונה והביצועים עם טכנולוגיות חדשות כמו Multi-Frame Generation.

- כ-75 משחקים, כולל Cyberpunk 2077 ו-Star Wars Outlaws, יתמכו ביכולת החדשה כבר בהשקה.

- הטכנולוגיה זמינה תחילה בגרסת בטא וניתנת להפעלה דרך אפליקציית Nvidia.