עוד משחקים מקבלים DLSS 4 – וההבדל דרמטי
לצד ההכרזה על כרטיסי המסך החדשים RTX 5060 Ti ו־RTX 5060, NVIDIA חשפה ארבעה משחקים נוספים שתומכים בטכנולוגיית DLSS 4 Multi-Frame Generation.
ביניהם נמצא אחד המשחקים היפים והכבדים ביותר של השנים האחרונות – Black Myth: Wukong, לצד SQUAD, EXFIL ו־No More Room In Hell 2.
מי תומך עכשיו ב־DLSS 4 Multi-Frame Gen?
הנה ארבעת המשחקים החדשים שהצטרפו לרשימת התמיכה:
Black Myth: Wukong – מבית Game Science
SQUAD – של Offworld Industries
EXFIL – משחק חדש מ־MicroProse ו־Misultin Studios
No More Room In Hell 2 – של Torn Banner Studios
הם מצטרפים למשחקים בולטים שכבר תומכים ב־DLSS 4, כמו Control, Kingdom Come: Deliverance II ו־The First Berserker: Khazan.
מה עושה DLSS 4 Multi-Frame Gen?
הטכנולוגיה החדשה של NVIDIA משתמשת בלמידת מכונה כדי לחולל פריימים נוספים בין פריימים קיימים – מה שמכפיל את קצב הפריימים מבלי לפגוע באיכות התמונה. כשמשלבים את זה עם DLSS Super Resolution, התוצאה דרמטית.
ב־Black Myth לדוגמה, NVIDIA מדווחת על שיפור ביצועים של פי 10 (!) ברזולוציית 4K עם Ray Tracing מלא:
הביצועים האלו מנצלים את מלוא היכולות של מסכי OLED 4K תואמי G-SYNC עם DisplayPort 2.1.
האם זה באמת משנה?
ברור שכל שיפור תלוי גם בחומרה של השחקן – אבל אפילו עם הגבלות, DLSS 4 נותנת קפיצה משמעותית בביצועים, במיוחד במשחקים כבדים מבחינה גרפית כמו Wukong.
ולמי ששכח: Black Myth: Wukong זכה בתואר משחק השנה של Steam ושל Golden Joysticks, והפך לאחד המשחקים המדוברים של 2024 – גם בגלל איך שהוא נראה.
שורה תחתונה
DLSS 4 ממשיך להתרחב – ולא רק למשחקי הדגל של NVIDIA. כעת, יותר שחקנים יוכלו ליהנות ממשחקים כבדים גם על מחשבים ברמת ביניים, ולקבל חוויה חלקה, חדה ומרשימה.
השאלה שנותרה פתוחה: כמה זמן ייקח עד שכל משחק AAA יכלול DLSS 4 כבר מהיום הראשון?