טק הורייזונס > טכנולוגיה > Intel XeSS מתרחב ל-150+ משחקים – איך הוא משתווה ל-DLSS ו-FSR?
Intel XeSS מתרחב ל-150+ משחקים – איך הוא משתווה ל-DLSS ו-FSR?
Intel XeSS נתמך ביותר מ-150 משחקים ומתחרה ב-DLSS ו-FSR עם שיפור FPS ואיכות תמונה חדה יותר. כל הפרטים כאן!
- Ariel
©videocardz
Intel XeSS (Xe Super Sampling), טכנולוגיית ה-AI לשיפור ביצועים ואיכות גרפית, נתמכת כעת ביותר מ-150 משחקים. ההתרחבות הזו מציבה את XeSS כתחרות ישירה מול DLSS של NVIDIA ו-FSR של AMD, ומאפשרת לגיימרים להנות מגרפיקה משופרת על מגוון רחב של כרטיסי מסך.
🎮 אילו משחקים תומכים ב-XeSS?
בין המשחקים הפופולריים שכבר תומכים בטכנולוגיה:
- Cyberpunk 2077 – שיפור איכות תמונה דינמית
- Call of Duty: Warzone 2.0 / Modern Warfare III – אופטימיזציה למולטיפלייר
- Ratchet & Clank: Rift Apart – טקסטורות מפורטות יותר ב-4K
- Horizon: Forbidden West – פחות ארטיפקטים לעומת FSR
- F1 24 – המשחק הראשון עם XeSS 2.0 ותמיכה בגנרציית פריימים
- משחקים נוספים: Starfield, Fortnite, The Witcher 3, Forza Horizon 5, Ghost of Tsushima
🔍 היתרונות המרכזיים של XeSS
🚀 שיפור ביצועים – עד 40% FPS יותר במצב Performance
🎨 שחזור תמונה באמצעות AI – טקסטורות חדות ואנטי-אליאסינג מתקדם
🔗 תמיכה רחבה – פועל על Intel Arc וגם על כרטיסי NVIDIA/AMD במצב DP4a
במשחקים נתמכים, ניתן לבחור בין 6 מצבי XeSS:
מצב | איכות גרפית | שימוש מומלץ |
---|---|---|
Ultra Quality Plus | רזולוציה מקורית + שיפור AI | לאיכות מירבית |
Quality | Upscale מדויק | איזון בין ביצועים לאיכות |
Balanced | רמת ברירת המחדל | שילוב אופטימלי |
Performance | FPS גבוה | רזולוציית 1440p/1080p |
Ultra Performance | FPS מקסימלי | 4K בדרישות גבוהות |
🚀 מה חדש ב-XeSS 2.0?
הגרסה החדשה כוללת:
✅ גנרציית פריימים (Frame Generation) – מגדילה את קצב הפריימים
✅ Latency מופחתת הודות לטכנולוגיה דמוית NVIDIA Reflex
✅ תמיכה ראשונית במשחקים כמו Marvel Rivals ו-Harry Potter: Quidditch Champions
⚔️ איך XeSS משתווה ל-DLSS ול-FSR?
תכונה | Intel XeSS 1.3/2.0 | NVIDIA DLSS 3.5 | AMD FSR 3.1 |
---|---|---|---|
תמיכה חומרתית | Intel Arc + DP4a (גם ל-NVIDIA/AMD) | כרטיסי RTX בלבד | כל הכרטיסים |
טכנולוגיה | AI + DP4a/XMX | AI על Tensor Cores | שיטה אלגוריתמית |
גנרציית פריימים | לא (מתוכנן) | כן (DLSS 3 Frame Gen) | כן (FSR 3 Frame Gen) |
איכות תמונה | קרוב ל-DLSS בתמונה סטטית | יציבות תנועה טובה יותר | ארטיפקטים ניכרים במצב Performance |
שיפור FPS ב-4K | +30-45% (XMX) / +15-30% (DP4a) | +50-100% עם Frame Gen | +40-60% עם Frame Gen |
💡 מה זה אומר לגיימרים?
🎯 למשתמשי RTX 40XX: DLSS 3.5 הוא עדיין הפתרון הטוב ביותר עם יציבות תנועה גבוהה יותר.
🎯 למשתמשי Radeon 7000: XeSS מציע איכות גבוהה יותר מ-FSR, אך עם ירידה קלה בביצועים (~10%).
🎯 למשתמשי כרטיסים ישנים: FSR נשאר האופציה הנגישה ביותר, אך סובל מארטיפקטים בולטים.
📢 מה צופן העתיד?
- XeSS 2.0 יוסיף גנרציית פריימים מלאה ב-2025
- DLSS 3.5 משפר שחזור תאורה למשחקי RTX
- FSR 3.2 תציע הפחתת זמני תגובה עם טכנולוגיה דמוית Reflex
הקרב בין XeSS, DLSS ו-FSR ממשיך, והמתחרים דוחפים אחד את השני לשיפור טכנולוגיות ה-AI לגיימינג.
- Intel XeSS נתמך כעת ביותר מ-150 משחקים, כולל Cyberpunk 2077, Warzone 2.0 ו-Horizon: Forbidden West, ומציע שיפור של עד 40% ב-FPS.
- XeSS 2.0 מביא גנרציית פריימים ושיפור זמני תגובה, מה שהופך אותו לאופציה תחרותית מול DLSS של NVIDIA ו-FSR של AMD.
- למרות ש-DLSS 3.5 עדיין מציע את האיכות הגבוהה ביותר, XeSS מספק תמיכה רחבה יותר לכרטיסי מסך ישנים יותר, כולל AMD ו-NVIDIA.