אחרי שדיווחנו על חשיפת הטריילר של Marathon (לכתבה המלאה) – Bungie חושפת סוף־סוף את המשחק החדש שלה, עם גיימפליי אמיתי, תאריך יציאה, ודמויות ראשיות. אבל האם זה באמת מספיק כדי להתבלט בז’אנר רווי?
מה גילינו ב־Showcase של Bungie?
Bungie הציגה לראשונה את Marathon עם פאנל מפתחים בכירים, כולל במאי המשחק ג’ו זייגלר והמעצב הראשי לארס בקן.
לצד טריילרים קצרים בעריכה, הגיע גם סרטון באורך 20 דקות בו נראו קטעי גיימפליי אמיתיים מתוך גרסת הדגמה ששיחקו בה עיתונאים ויוצרי תוכן.
תאריך יציאה, אלפא סגורה, פלטפורמות
🗓 תאריך יציאה: 23 בספטמבר 2025
🖥 פלטפורמות: PC, PS5 ו־Xbox Series X|S
🌐 תמיכה ב־Cross-Play
🧪 אפשרות הרשמה ל־אלפא סגורה בהמשך החודש (דרך דיסקורד רשמי)
גיימפליי ראשון – ירי מדויק, תנועה מהירה, ואווירה עתידנית
המשחק משלב ירי מגוף ראשון עם סשנים טקטיים לזוגות או שלישיות של שחקנים, במטרה לאסוף שלל ולצאת מהאזור לפני שיהיה מאוחר מדי.
התחושה הכללית מזכירה את Destiny: ירי חד, עיצוב צבעוני ואלגנטי, ואפקטים חזותיים שמזכירים מדע בדיוני קלאסי. עם זאת, לא ברור עדיין מה מייחד את המשחק לעומת מתחרים כמו The Finals או Hunt: Showdown.
ה־Runners: ארבע דמויות שונות לבחירה
השחקנים יבחרו אחת מארבע דמויות:
Void
Glitch
Blackbird
Locus
לכל דמות יש יכולות שונות שמשפיעות על אופן המשחק, אך אין הגבלה על בחירת נשקים ושדרוגים – מה שמאפשר גמישות טקטית רחבה.
אין סינגל־פלייר – אבל יש סיפור מתמשך
Marathon הוא מולטיפלייר בלבד, עם סיפור שמתפתח לאורך עונות. לא תרצו לשחק בקבוצה? תוכלו להירשם לבד (Solo Queue) ולשחק בלי שחקנים רנדומליים.
שורה תחתונה: האם Marathon מספיק שונה כדי לשרוד את הז’אנר?
למרות ביצועים טובים וירייה מדויקת – Marathon נכנס לזירה צפופה של Extraction Shooters, ז’אנר שמתחיל להיות עמוס מדי.
Bungie מביאה איתה ניסיון, סגנון ייחודי ואומנות ויזואלית מרשימה – אבל חסר עדיין אלמנט מובהק שמפריד את המשחק מהשאר.
האלפא הקרובה אולי תבהיר אם מדובר בלהיט הבא – או בעוד ניסיון טוב שלא שובר את השוק.