להמשך כל ההכרזות של Nvidia ב-CES, שתוכלו לקרוא עליהן כאן , השהייה במשחקים תחרותיים היא האויב מספר אחת של שחקנים תחרותיים. Nvidia יודעת זאת היטב, ומשיקה את Reflex 2, הפתרון החדש להפחתת ההשהיה במשחקים תחרותיים. אחרי הכרזות על RTX 50 ו-DLSS 4, Reflex 2 מבטיח לשנות את חוויית המשחק שלכם.
מהי השהייה ואיך Reflex 2 משנה את המצב?
השהייה היא פרק הזמן בין הפעולה שאתם מבצעים במשחק לבין הופעתה על המסך. במערכות סטנדרטיות, ההשהייה יכולה להגיע לעשרות מילישניות, וכתוצאה מכך נוצרת תחושת איחור שמורגשת היטב במהלך המשחק.
כאן Reflex 2 נכנס לפעולה. הטכנולוגיה החדשה מציעה פתרון מהפכני להפחתת השהייה באמצעות טכנולוגיית Frame Warp, שמאפשרת הפחתת השהייה עד 75%, בהשוואה ל-50% שהושגו עם הדור הראשון. השיפור הדרמטי הזה מתאפשר בזכות עדכון התמונה ממש עד הרגע האחרון לפני הצגתה על המסך.
איך Reflex 2 פועל?
טכנולוגיית Reflex 2 משפרת את כל שרשרת עיבוד התמונה: היא מסנכרנת את המעבד המרכזי (CPU) והמעבד הגרפי (GPU) בזמן אמת, מנהלת באופן דינמי את תור הרינדור, ומבצעת דגימה של הקלטים ממש בסמוך לרגע הרינדור הסופי. הגישה הכוללת הזו מסירה צווארי בקבוק מסורתיים במערכת, ומאפשרת תגובתיות מהירה ומדויקת יותר במשחקים.

בדיקות פנימיות שבוצעו ב-Nvidia מציגות שיפורים משמעותיים בהפחתת ההשהיה: מ-40-60 מילישניות ל-10-15 מילישניות על מערכות מתקדמות. במשחקים תחרותיים כמו Valorant או CS2, פער כזה עשוי להיות מכריע ולהעניק יתרון ממשי לשחקנים.

הטכנולוגיה Reflex 2 זוכה לתמיכה רחבה: מעל 100 משחקים כבר תומכים בטכנולוגיית Reflex, עם שיעור אימוץ של 90% בקרב המשתמשים הזכאים. נכון לעכשיו, Reflex 2 נתמכת רק במשחקים The Finals ו-Valorant.
כל כרטיסי המסך של Nvidia מסדרת RTX, מהסדרה 20 ועד 50, תואמים לטכנולוגיה, אך Nvidia שמה דגש מיוחד על כרטיסי RTX 50 החדשים – ככל הנראה מתוך כוונה לקדם את מכירותיהם.
הטמעת הטכנולוגיה מתבצעת באמצעות ערכת הפיתוח (SDK) של Nvidia, המשולבת ישירות במנועי המשחקים. המערכת מנתחת באופן קבוע את הביצועים כדי להתאים את ההגדרות באופן דינמי ולשמור על השהיה מינימלית.
Frame Warp: מהפכה חדשה בעולם הסנכרון
החידוש של Frame Warp מוסיף ממד חדש. במקום רק לסנכרן את הרכיבים, הטכנולוגיה מאפשרת לשנות את התמונה במהלך שלב הרינדור הסופי כדי לשלב את הפקודות האחרונות של השחקן. מדובר בהישג טכנולוגי שדורש כוח עיבוד מרשים.
ביצועים על מסכים מהירים
מבחני ביצועים (Benchmarks) מציגים שיפורים מרשימים במיוחד על מסכים בתדרים גבוהים (240Hz ומעלה), שבהם Reflex 2 מאפשרת לנצל את מלוא הפוטנציאל של המסכים ולהפחית את ההשהיה לרמות נמוכות במיוחד שלא נראו בעבר.
- תמיכה רחבה: Reflex 2 זוכה לתמיכה ביותר מ-100 משחקים, כולל The Finals ו-Valorant, עם תאימות לכל כרטיסי RTX.
- טכנולוגיית Frame Warp: מאפשרת שינוי תמונה בזמן אמת במהלך הרינדור, משפרת את הביצועים והתגובה במשחקים.
- שיפור משמעותי במבחני ביצועים: מפחיתה את ההשהיה ל-10-15ms על מסכים מהירים (240Hz+), במיוחד במשחקים תחרותיים.