85% מהגיימרים ב-Steam משחקים במשחקים ישנים

85% מהגיימרים ב-Steam משחקים במשחקים ישנים

2 min read

הדו"ח השנתי של Steam על הרגלי המשחק של המשתמשים בשנת 2024 חושף נתון מעניין: רק 15% מזמן המשחק בפלטפורמה הוקדש למשחקים שיצאו השנה. למרות שהנתון נשמע נמוך, מדובר בעלייה לעומת 9% בלבד בשנת 2023.

העדפה למשחקים ישנים ממשיכה להיות מגמה בולטת, המשקפת את החיבור של הקהילה לכותרים אהובים ונוסטלגיים. עם זאת, העלייה הקטנה במעורבות עם משחקים חדשים עשויה להצביע על שינוי איטי בהרגלי הגיימינג.

משחקים ישנים ממשיכים להוביל

רוב זמן המשחק של משתמשי Steam מתמקד בכותרים ישנים. משחקים שיצאו לפני שנה עד שבע שנים מהווים 47% מזמן המשחק הכולל, בעוד שכותרים בני שמונה שנים ומעלה תופסים 37% נוספים.

מגמה זו מצביעה על העדפת שחקנים למשחקים מבוססים, שנהנים מקהילות פעילות ועדכונים שוטפים, הממשיכים לשמור אותם רלוונטיים לאורך זמן.

עלייה קלה לעומת 2023

למרות האחוז הנמוך, 15% מהשנה משקפים שיפור לעומת השנה הקודמת. העלייה מיוחסת להצלחתם של משחקים חדשים כמו Helldivers 2, משחק האקשן-הרפתקה Black Myth: Wukong, וההצלחה המפתיעה של המשחק החינמי Banana.

משחקים אלו רשמו שיאים משמעותיים של שחקנים בו-זמנית, מה שסייע להגדיל את חלקם של הכותרים החדשים בסך זמן המשחקים.

Image de l'article

קלאסיקות שממשיכות לשלוט

משחקי רשת מבוססים ממשיכים לשלוט ב-Steam, עם כותרים כמו Counter-Strike, Dota 2 ו-PUBG, שמובילים את הטבלאות במשך שנים. ההצלחה המתמשכת של משחקים אלו מקשה על כותרים חדשים להתבלט בשוק.

כישלונם של משחקים כמו XDefiant או ביטולו של Concord ממחישים את האתגרים העומדים בפני משחקים חדשים בז'אנר זה. עם זאת, ישנם חריגים כמו Marvel Rivals ו-Path of Exile 2, שהצליחו לבלוט ולהשיג הצלחה משמעותית בשנת 2024.

קטלוג עצום שמעדיף כותרים ישנים

עם מעל 200,000 משחקים זמינים ב-Steam, שרובם יצאו לפני יותר מעשור, הפלטפורמה מציעה מגוון עצום – אך דווקא על חשבון משחקים חדשים.

לשם השוואה, רק 18,000 משחקים יצאו בשנת 2024. שחקני PC, הנאמנים לעיתים קרובות להרגלים שלהם, נוטים לחזור לכותרים קלאסיים, בין אם מתוך הרגל ובין אם מתוך נוסטלגיה.

- משחקים ישנים שולטים: 85% מזמן המשחק ב-Steam מוקדש לכותרים ותיקים בני שנה ומעלה.

- צמיחה למשחקים חדשים: משחקים כמו Helldivers 2 ו-Black Myth: Wukong תרמו לעלייה בצריכת כותרים חדשים.

- קטלוג ענק: עם מעל 200,000 משחקים זמינים, רובם בני עשור, השחקנים נוטים לחזור לקלאסיקות.