דילוג לתוכן

TechHorizons

Ubisoft משיקה כלי חינמי לדימוי עיוורון צבעים – מה זה Chroma ואיך הוא עוזר למפתחים?

Ubisoft חושפת כלי חינמי לדימוי עיוורון צבעים בשם Chroma – ועוזרת להפוך את עולם המשחקים לנגיש יותר לכולם.
15/04/2025 - 14:03 - Ariel
image-46-1 (1)

יותר מ־300 מיליון אנשים בעולם מתמודדים עם עיוורון צבעים – מצב שמשפיע על הדרך שבה הם רואים את העולם, ובעיקר את המסכים. בעולם הגיימינג, שבו הבחנה בצבעים יכולה לשנות את כל חוויית המשחק, מדובר בבעיה אמיתית. אבל יוזמה חדשה של Ubisoft מנסה להפוך את המשחקים לנגישים הרבה יותר.

מהו הכלי Chroma ש־Ubisoft פרסמה לציבור?

Ubisoft פיתחה במהלך השנים האחרונות כלי פנימי לדימוי עיוורון צבעים בשם Chroma – וכעת הפכה אותו לכלי חינמי וקוד פתוח. מדובר באחת מהיוזמות המרשימות ביותר שנראו לאחרונה בתחום הנגישות במשחקים.

הכלי מאפשר למפתחים לדמות על גבי המסך את החוויה של שחקנים עם עיוורון צבעים, מבלי לפגוע בביצועי המשחק. כך, הם יכולים להבין בזמן אמת איך עיצובים מסוימים עלולים להיראות – או להיעלם – בעיני חלק מהשחקנים.

איך זה עובד מבחינה טכנית?

image-46 (1)
  • Chroma מבוסס על אלגוריתם בשם Color Oracle.

  • ניתן להפעיל אותו על מסך אחד או שניים במקביל.

  • הוא תומך ב־קיצורי מקלדת לשימוש נוח.

  • כולל שכבת תצוגה מותאמת אישית (Overlay) שמאפשרת לדמות את השפעת העיצוב בכל שלב בפיתוח.

Ubisoft מבהירה שהכלי לא משפיע על ביצועי המשחק ומאפשר בדיקות בזמן אמת של כל אלמנט גרפי.

למה זה חשוב לתעשייה?

David Tisserand, מנהל תחום הנגישות ב־Ubisoft, מספר שהכלי פותח בליווי מומחים והפך להיות "אחד הכלים הכי אפקטיביים שלנו לבדיקת נגישות במשחקים". לאחר שנים של שימוש פנימי, הוחלט לפתוח אותו לכלל הציבור ולהעניק לכל המפתחים בתעשייה גישה חופשית אליו.

זהו צעד שמזכיר יוזמות דומות של חברות כמו EA, ששיתפה בעבר כלים לזיהוי בעיות ברגישות לאור או עזרה קולית למשתמשים עם מגבלות.

איפה אפשר להוריד את Chroma?

הקוד המלא של Chroma זמין כבר עכשיו באתר GitHub, תחת רישיון קוד פתוח. כל מפתח שמעוניין להפוך את המשחקים שלו ליותר נגישים – יכול להשתמש בו, לשפר אותו, ולהתאים אותו לצרכים האישיים של הפרויקט.

חדשות אחרונות
הישארו מעודכנים