שדרוג שקט, אפקט משמעותי
בדיוק בזמן לחגיגות יום ההולדת החמישי, Riot משיקה את עדכון 11.02 ל־Valorant – והמעבר ל־Unreal Engine 5.3 הוא חלק מרכזי בו. המעבר הזה לא משנה את המשחקיות, אך לפי ריוט: "ניתן לצפות לשיפורים קלים בביצועים."
לא מדובר ברימייק גרפי, אלא שיפור טכני עמוק שיכין את הקרקע לעתיד.
https://www.youtube.com/watch?v=zx3td79FQ_U
יותר חלק – גם על מחשבים חלשים
לא מעט שחקנים חששו: Unreal Engine 5 נשמע כבד מדי למחשבים ישנים. אבל Marcus Reid, המנהל הטכני של המשחק, הרגיע בסרטון יוטיוב קצר: הביצועים דווקא השתפרו במצבים מסוימים. המנוע החדש כולל אופטימיזציות טובות יותר לזיכרון, הצללות וניהול תהליכים – והתוצאה: משחק חלק גם על מחשבים בינוניים.
מ־54GB ל־24GB – דיאטה דיגיטלית
הפתעה נוספת: גודל המשחק ירד כמעט בחצי – מ־54 ג'יגה ל־24 ג'יגה בלבד. העדכון עצמו דורש הורדה גדולה יותר מהרגיל, כי הוא מחליף את כל קבצי המנוע – אבל לאחר מכן, Valorant תופס הרבה פחות מקום על הכונן.
בסיס חדש לעתיד של Valorant
המעבר ל־UE5 נותן לריוט בסיס טכנולוגי מודרני וגמיש יותר:
פיתוח יכולות מתקדמות יהיה מהיר יותר
שילוב עתידי של Reflex 2 או Ray Tracing הופך סביר יותר
והכי חשוב – זה פותח את הדלת לגרסאות קונסולה
הדעה שלנו
זו לא מהפכה ויזואלית – זו מהפכה שקטה חכמה. Valorant נשאר מהיר, תחרותי ונגיש, רק עכשיו גם עם מנוע חדש, קל יותר ויעיל יותר.
זו בדיוק הדרך להבטיח שהמשחק ישרוד – וישגשג – בעוד 5 שנים מהיום.