Valorant עובר ל-Unreal Engine 5 – קל יותר, חלק יותר, קטלני כתמיד

Valorant עובר ל-Unreal Engine 5 – קל יותר, חלק יותר, קטלני כתמיד

2 דק' קריאה

שדרוג שקט, אפקט משמעותי

בדיוק בזמן לחגיגות יום ההולדת החמישי, Riot משיקה את עדכון 11.02 ל־Valorant – והמעבר ל־Unreal Engine 5.3 הוא חלק מרכזי בו. המעבר הזה לא משנה את המשחקיות, אך לפי ריוט: "ניתן לצפות לשיפורים קלים בביצועים."

לא מדובר ברימייק גרפי, אלא שיפור טכני עמוק שיכין את הקרקע לעתיד.

https://www.youtube.com/watch?v=zx3td79FQ_U

יותר חלק – גם על מחשבים חלשים

לא מעט שחקנים חששו: Unreal Engine 5 נשמע כבד מדי למחשבים ישנים. אבל Marcus Reid, המנהל הטכני של המשחק, הרגיע בסרטון יוטיוב קצר: הביצועים דווקא השתפרו במצבים מסוימים. המנוע החדש כולל אופטימיזציות טובות יותר לזיכרון, הצללות וניהול תהליכים – והתוצאה: משחק חלק גם על מחשבים בינוניים.

מ־54GB ל־24GB – דיאטה דיגיטלית

הפתעה נוספת: גודל המשחק ירד כמעט בחצי – מ־54 ג'יגה ל־24 ג'יגה בלבד. העדכון עצמו דורש הורדה גדולה יותר מהרגיל, כי הוא מחליף את כל קבצי המנוע – אבל לאחר מכן, Valorant תופס הרבה פחות מקום על הכונן.

בסיס חדש לעתיד של Valorant

המעבר ל־UE5 נותן לריוט בסיס טכנולוגי מודרני וגמיש יותר:

פיתוח יכולות מתקדמות יהיה מהיר יותר

שילוב עתידי של Reflex 2 או Ray Tracing הופך סביר יותר

והכי חשוב – זה פותח את הדלת לגרסאות קונסולה

הדעה שלנו

זו לא מהפכה ויזואלית – זו מהפכה שקטה חכמה. Valorant נשאר מהיר, תחרותי ונגיש, רק עכשיו גם עם מנוע חדש, קל יותר ויעיל יותר.

זו בדיוק הדרך להבטיח שהמשחק ישרוד – וישגשג – בעוד 5 שנים מהיום.