כריסטיאנו אמון, מנכ"ל קוואלקום, שיתף לאחרונה מידע על החידושים שהחברה שלו מפתחת... וגם על שותפים שלא בהכרח ביקשו לחשוף מידע זה!
המרוץ הטכנולוגי
מעבר למגזר המחשבים האישיים (עם שיתוף הפעולה של מיקרוסופט ב-Copilot+PC) והסמארטפונים, קוואלקום משקיעה רבות במציאות מעורבת, המשלבת מציאות וירטואלית ומוגברת. תחום זה אינו חדש עבור החברה האמריקאית, אך הוא מקבל תשומת לב מחודשת עם השקת פרויקט בשיתוף גוגל וסמסונג.
השותפות הזו נועדה לפתח משקפיים חכמים שיציעו "חוויות חדשות" למשתמשים, כך לפי מנכ"ל קוואלקום, כריסטיאנו אמון. המשקפיים האלו יהיו קלים ודיסקרטיים, בניגוד לקסדות הגדולות כמו Meta Quest או Vision Pro של אפל. המטרה היא שהמשקפיים ישמשו כשותף טבעי לסמארטפונים, ולא כמוצר עצמאי לגמרי, מכיוון שהטכנולוגיה הנדרשת לכך עדיין לא מפותחת דיה.
המשקפיים יתמקדו בנוחות ובאפשרות לשלב את חישובי המידע בין הסמארטפון והמשקפיים, מה שיאפשר מכשירים קלים וקטנים יותר. בניגוד למשקפי Ray-Ban Stories של מטא, המוגבלים לשמע בלבד, המשקפיים החדשים יציעו חוויה יותר מתקדמת.
לדברי אמון, המפתח להצלחה בתחום הזה הוא הפיכת המשקפיים החכמים למוצר נורמלי לחלוטין, שלא יהיה שונה מזוג משקפיים רגיל או משקפי שמש.
- קוואלקום, גוגל וסמסונג משתפות פעולה בפיתוח משקפיים חכמים שיתמקדו בנוחות, דיסקרטיות ושימוש משולב עם סמארטפונים, בניגוד לקסדות מציאות מעורבת כבדות.
- כריסטיאנו אמון מדגיש שהמפתח להצלחה הוא להפוך את המשקפיים החכמים למוצר נפוץ שלא יהיה שונה ממשקפיים רגילים או משקפי שמש.