Battlefield 6 זמין כעת לכל שחקני המחשב, ומבחני הביצועים הראשונים מציגים כיצד הכותר החדש מתפקד על פני כרטיסי המסך העדכניים ביותר.
- Battlefield 6 נראה מרהיב ופועל בצורה חלקה – עם רשימת אפשרויות רחבה במיוחד לגיימרים במחשב. כך נראים הביצועים על פני כרטיסי המסך מהדור הנוכחי.
- הגדרות הגרפיקה של Battlefield 6 במחשב
- מבחני ביצועים: כך Battlefield 6 מתפקד על פני רמות גרפיקה שונות וכרטיסי מסך מובילים
- אפסקיילינג וFrame Generation:
- שימוש בזיכרון VRAM:
- מסקנות וביקורת: Battlefield 6 במחשב – חזרה לשורשים עם ביצועים מרשימים
Battlefield 6 נראה מרהיב ופועל בצורה חלקה – עם רשימת אפשרויות רחבה במיוחד לגיימרים במחשב. כך נראים הביצועים על פני כרטיסי המסך מהדור הנוכחי.
סדרת Battlefield נחשבת כבר שנים לאחת האהובות ביותר על קהילת הגיימרים במחשב, עם כותרים איקוניים כמו Battlefield 2, Battlefield 2142, Bad Company 2, Battlefield 3 ו-Battlefield 4. אמנם לא כל הספין-אופים זכו להצלחה גדולה, אך הסדרה ביססה את עצמה כסמל של קרבות מודרניים רחבי היקף.

לאורך השנים, ניסיונות שונים לשנות כיוון – כמו המעבר של Battlefield V לתקופת מלחמת העולם השנייה עם שילוב Ray Tracing – לא תמיד הצליחו להרשים את הקהל. גם Battlefield 2142, שלכאורה היה אמור להביא חוויית קרב עתידנית, התקבל באכזבה יחסית. עם זאת, הכותר החדש בסדרה חוזר למקורות עם Battlefield 6 – ומחזיר את הסדרה למגרש שבו היא חזקה במיוחד: לוחמה מודרנית בקנה מידה עצום.

גם גרסת הבטא של המשחק הרשימה את הקהילה, עם עשרות שעות משחק שבהן הודגמו ביצועים חלקים וגרפיקה חזקה. אף על פי שהמנוע הגרפי לא מציג קפיצת מדרגה טכנולוגית דרמטית – בחירה מודעת מצד DICE לטובת אופטימיזציה רחבה שתתאים לרוב המחשבים – Battlefield 6 מצליח להיראות מצוין ולספק חוויה זורמת.
כעת, עם השקת הגרסה המלאה, מבחני הביצועים מראים שזה הזמן “לשבור דברים” – ולבדוק איך כרטיסי המסך המובילים מתמודדים עם שדה הקרב החדש.
הגדרות הגרפיקה של Battlefield 6 במחשב
Battlefield 6 מבוסס על הגרסה העדכנית ביותר של מנוע Frostbite, שנולד עוד ב־Battlefield: Bad Company ועבר עדכונים ושיפורים רבים לאורך השנים. מדובר באותו מנוע עוצמתי שמניע גם כותרים מוכרים נוספים מבית EA – כמו סדרת Need for Speed, משחקי התפקידים של BioWare, וכמובן גם Star Wars: Battlefront.
כמו בכל משחק מבית DICE, גם כאן ניכרת הגישה של "PC First" – והפעם היא מתבטאת ביותר מ־600 אפשרויות התאמה אישית שמציע המשחק לגיימרים במחשב האישי.
במסך ההגדרות הגרפיות ניתן לבחור בין שבעה פריסטים בסיסיים, כולל אפשרות Performance Preset המזהה אוטומטית את ההגדרות האופטימליות לחומרה שלכם. בנוסף, קיימת אפשרות לבחור את איכות הגרפיקה מבין חמש רמות:
- Overkill
- Ultra
- High
- Medium
- Low
כל אחת מהן ניתנת להתאמה ידנית נוספת בתפריט נפרד. לצד זאת ישנן שלוש לשוניות עיקריות בתפריט הגרפיקה, ותפריט מתקדם (Advanced) המאפשר שליטה בפרמטרים כמו סקיילינג, אפסקיילינג, יצירת פריימים (Frame Generation) ואנטי־אלייסינג.
רשימת ההגדרות הגרפיות המרכזיות במשחק:
- איכות טקסטורות (Overkill דורש חבילת HD בנפח כ־7GB)
- סינון טקסטורות
- איכות רשת (Mesh)
- איכות שטח פני הקרקע
- צפיפות צמחייה
- איכות אפקטים
- איכות נפחית (Volumetric)
- איכות תאורה
- איכות תאורה וצללים מקומיים
- איכות צל השמש
- סינון צללים
- איכות החזרי אור (Reflections)
- החזרי מסך (Screen Space Reflections)
- איכות עיבוד פוסט
- AO ו־GI במרחב מסך
- כמות אובייקטים ברזולוציה גבוהה
בתפריט המתקדם תמצאו אפשרויות נוספות:
- סקייל קבוע לרזולוציה (50% – 200%)
- מגביל קצב פריימים
- NVIDIA Reflex Low Latency
- סוג אנטי־אלייסינג (TAA, DLAA, FSR Native, XeSS Native)
- טכניקת אפסקיילינג (DLSS 4, FSR 4, XeSS 2/3)
- איכות אפסקיילינג (Quality / Balanced / Performance / Ultra Performance)
- יצירת פריימים מרובת מסגרות (0x, 2x, 3x, 4x)
- עיבוד פריימים עתידיים
- שכבת ביצועים (Performance Overlay)
בנוסף, תפריט התצוגה מאפשר שליטה במצב מסך מלא, בחירת מסך ראשי, רזולוציה, יחס רוחב־גובה, קצב ריענון, סנכרון אנכי (V-Sync) וכיול HDR.
לצורך מבחני הביצועים נעשה שימוש במערכת מבוססת Intel Core i9-13900K עם לוח אם MSI MEG Z790 ACE ו־32GB זיכרון DDR5 במהירות 7600MHz (CL36). הדרייברים שנבדקו היו:
- NVIDIA: גרסה 581.42
- AMD: גרסה 25.10.1
- Intel: גרסה 32.0.101.8136
מבחני ביצועים: כך Battlefield 6 מתפקד על פני רמות גרפיקה שונות וכרטיסי מסך מובילים
לפני שנכנסים לנתוני הביצועים עצמם, חשוב להבין כיצד המשחק מגיב לשינויי הגדרות הגרפיקה. מצב Overkill, שמפעיל את כל האפשרויות ברמה המקסימלית, הוא גם הכבד ביותר. מעבר ל־Ultra מעלה את קצב הפריימים בכ29% – מבלי לפגוע משמעותית באיכות הוויזואלית. רמת High מוסיפה שיפור נוסף של כ14–15% מעל Ultra, בעוד שMedium מספקת עוד כ־12% שיפור – אם כי על חשבון איכות טקסטורות וצללים.
הגדרה נמוכה (Low) היא הקלה ביותר לעיבוד – אך גם הפחות מרשימה מבחינה גרפית – והיא מספקת שיפור של כ10–13%. בסך הכול, המעבר מOverkill ל־High מביא שיפור כולל של כ־50%, ומעבר ל־Low עשוי לשפר ביצועים בכ־80%. הנתונים האלו נמדדו ברזולוציית 4K עם כרטיס RTX 5090, אך כמובן שהתוצאות בפועל ישתנו בהתאם לרזולוציה ולכרטיס המסך בשימוש.
ביצועים ברזולוציית 4K:
במבחנים ברזולוציית 4K, כרטיסים כמו RX 9070 XT, RTX 5070 Ti ומעלה מצליחים לשמור על מעל 60 פריימים לשנייה גם בקרבות מרובי משתתפים אינטנסיביים. גם כרטיסים כמו RTX 4070 Ti או RTX 5070 יכולים לעבור את רף ה60 FPS – כל עוד משתמשים בהגדרות Ultra או High, שמספקות איכות תמונה כמעט זהה לOverkill.
- RTX 5090 – 124 FPS
- RTX 4090 – 92 FPS
- RTX 5080 – 80 FPS
- RTX 4080 SUPER – 73 FPS
- RTX 5070 Ti – 70 FPS
- RX 9070 XT – 64 FPS
ביצועים ברזולוציית 1440p:
ברזולוציה הנפוצה יותר לגיימרים תחרותיים – 1440p – כרטיסים דוגמת RTX 5070 ומעלה מצליחים לשמור בקלות על קצב של 60 פריימים לשנייה ואף יותר. גם RTX 4070 מתקרב ליעד הזה, במיוחד אם מורידים מעט את איכות הגרפיקה לרמת High.
- RTX 5090 – 190 FPS
- RTX 4090 – 141 FPS
- RTX 5080 – 121 FPS
- RTX 4080 SUPER – 110 FPS
- RTX 5070 Ti – 105 FPS
ביצועים ברזולוציית1080p:
כמעט כל כרטיס מסך מודרני מתמודד היטב עם Battlefield 6 ב1080p. גם כרטיסים בינוניים כמו RTX 5060 8GB מצליחים לעבור את רף ה60 FPS. אפילו Arc B580 של אינטל יכול להגיע ליעד הזה, כל עוד מתבצעת התאמה קלה של ההגדרות לרמות Ultra או High.
- RTX 5090 – 276 FPS
- RTX 4090 – 205 FPS
- RTX 5080 – 176 FPS
- RTX 4080 SUPER – 160 FPS
- RTX 5070 Ti – 153 FPS
אפסקיילינג וFrame Generation:
Battlefield 6 כולל תמיכה מלאה בשיטות אפסקיילינג מתקדמות ובטכנולוגיות יצירת פריימים (Frame-Gen). רוב הכרטיסים החזקים אינם זקוקים לכך כדי לעבור את רף ה100 FPS, אך מי שמכוון לחוויית 240Hz ב4K יפיק תועלת ניכרת מהתכונה הזו.
לדוגמה:
- עם 2x Frame-Gen – RTX 5090 עובר את רף ה250 FPS.
- עם 4x Frame-Gen – הוא אף חוצה את 400 FPS.
שימוש בזיכרון VRAM:
הבדיקות מראות גם כיצד Battlefield 6 משתמש בזיכרון הVRAM של הכרטיסים. שימוש מרבי נמדד בכ12.3GB ב4K עם Frame-Gen פעיל. ללא יצירת פריימים, המשחק צורך כ9.8GB ב4K, כ9GB ב1440p וכ8.3GB ב1080p. המשמעות: גם כרטיסים עם 8GB עדיין יתמודדו היטב עם המשחק, אך עשויים להיתקל במגבלות קלות בשימוש בחבילות טקסטורה כבדות.
מסקנות וביקורת: Battlefield 6 במחשב – חזרה לשורשים עם ביצועים מרשימים
Battlefield 6 מסמן חזרה אמיתית למקורות הסדרה – והוא נראה הכי טוב במחשב האישי. מבחני הביצועים מראים כי הכותר מספק חוויה טכנית מרשימה מאוד: קצב פריימים יציב, גרפיקה חזקה ואופטימיזציה רחבה לרוב המערכות הקיימות בשוק.

אומנם DICE לא שילבה במשחק טכנולוגיות מתקדמות במיוחד כמו Path Tracing או Ray Tracing ברמה יוצאת דופן, אך הבחירה להתמקד באופטימיזציה ובתאימות משתלמת: מה שיש במשחק עובד מצוין – ורץ בצורה חלקה על רוב המחשבים המודרניים.
🎮 חוויית המשחק בפועל חלקה וללא קפיאות מורגשות. קיים שלב קצר של הידור Shaders בתחילת ההפעלה שנמשך מספר שניות בלבד, אך לאחר מכן החוויה יציבה לגמרי.
בנוסף, מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית מאפשר לשחקנים למצוא בקלות את האיזון המושלם בין איכות תמונה וביצועים. שינוי פריסטים גרפיים משפיע באופן ניכר על ה־FPS, ואילו תמיכה נרחבת בטכנולוגיות עדכניות כמו DLSS, FSR ו־XeSS מאפשרת למצות את הביצועים גם בכרטיסים שאינם מהדור הגבוה ביותר.

מבחינת זיכרון גרפי, הדרישות אינן קיצוניות:
- ברזולוציית 1080p המשחק צורך בממוצע כ־6–8GB VRAM.
- ב־1440p הצריכה עולה לכ־8–10GB.
- ב־4K מדובר בכ־11–13GB, תלוי במפה ובהגדרות.
כרטיסים עם 8GB עדיין יכולים להריץ את המשחק היטב, אך עשויים להתמודד עם אתגרים קלים בעת שימוש בחבילות טקסטורה ברזולוציה גבוהה במיוחד.
💡 בשורה התחתונה: Battlefield 6 מציע אחת מחוויות הגיימינג החלקות והמלוטשות ביותר על המחשב האישי כיום. גם כרטיסי מסך מהשורה האמצעית מצליחים להשיג מעל ל־60FPS ברוב המקרים, ואילו מערכות חזקות יותר ינצלו את מלוא הפוטנציאל הגרפי של הכותר החדש.
רוב מבחני הביצועים נערכו במפות מרובות־משתתפים – בהתאם לכך שהרוב המוחלט של השחקנים צפויים לבלות את עיקר זמנם במצב זה ולא בקמפיין לשחקן יחיד.

















